Як і в кожного митця, у різьбяра-художника з мальовничої Смодної, члена НСХУ з 1989 р., заслуженого майстра народної творчості України, є свої натруджені будні, знакові події. Однією з таких Богдан Васильович вважає успішне закінчення навчання у 1977 році на відділі художньої обробки дерева Косівського технікуму народних художніх промислів. Ще однією — коли в 1985 році став випускником художньо-графічного факультету Івано-Франківського педінституту ім. В.Стефаника. Своєрідним досягненням для нього було влаштування на роботу в 1981 р. на посаду мистецтвознавця в омріяний Косівський виробничо-художній комбінат.
Та справжнім успіхом для Б.В.Ходана було те, що в 1989 році його прийняли у Спілку художників України. Перед вимогливою приймальною комісією з Києва та представниками з обласного центру Богдан Васильович не без хвилювання представив майже 20 творчих авторських робіт. Кожна з них була неповторною — ні за формою, ні за композицією, ні за декором. Всі вони були позначені своєрідним почерком обдарованого, працьовитого, шукаючого і експериментуючого різьбяра. Комісія відзначила, що Б.Ходан добре володіє технікою традиційної «сухої» гуцульської різьби по дереву, інкрустацією кольоровим деревом, перламутром, металом. Досконало знає рельєфну і ажурну різьбу.
Богдан Ходан створив багато глибоко оригінальних творів, які стали окрасою обласних, колишніх республіканських, всесоюзних і міжнародних виставок і найбільших музеїв України. До основних робіт молодого митця належать декоративні тарелі, що експонувались на виставках «Молодість країни» (1987 р.) та «Народне мистецтво України» (1988 р.). На виставці до 50-річчя Спілки художників України в м. Києві Б.В.Ходан представив свої баклагу, цукорницю, вишуканої форми різьблений ополоник, декоративну миску, рахву, блюдце, ложку. Ошатної форми й оздоби шкатулка Б.Ходана вирізнялась з-поміж численних експонатів ще однієї виставки, приуроченої 175-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка. На двох всесоюзних виставках «Художники — народові» та «Декоративно-прикладне мистецтво народів країни» експонувались Ходанові орнаментальний таріль і святковий таріль.
Ці роботи різьбяра вказують на його плідну працю, непересічний талант. Богдан Васильович вдало використовує надбання старшого покоління майстрів. Використовуючи їхній досвід, митець створив чимало світильників, підсвічників, топірців, які позначені самобутністю автора, простотою і вишуканістю форм, технічною довершеністю. Відрадно, що митець привніс у традиційний орнамент і свій свіжий струмінь, свої мотиви і своїм творчим доробком збагатив скарбницю гуцульського народного декоративно-прикладного мистецтва.
У 1990 році в м. Косові було створено регіональну організацію Спілки художників України. Головою правління одностайно був обраний Б.В.Ходан, хоч він був одним з наймолодших членів Спілки.
Б.Ходан не байдужий і до громадської роботи. Свого часу Богдан Васильович був викладачем Зоколівського сільського народного університету образотворчого мистецтва. Завдяки його старанням було передано в фонд Зоколівського сільського громадського краєзнавчого музею більше 50-ти художніх виробів з різьби, ткацтва, вишивки, в’язання, художнього випалювання.
Богдана Ходана знають і цінують як талановитого різьбяра, популяризатора гуцульського мистецтва. Про нього тепло написали мистецтвознавці Михайло Гнатюк і Микола Грепиняк у книжці «Красою гір натхненні», яка побачила світ у видавництві Прикарпатського національного університету ім.В.Стефаника у 2010 р. З нарису про життя і творчість нашого неординарного краянина під назвою «Полудневий ужинок Богдана Ходана» читач дізнається, що Богдан Васильович — кавалер почесної відзнаки Міністерства культури і туризму України, делегат чотирьох з’їздів Національної спілки художників, постійний, незмінний член правління Косівської регіональної організації НСХУ. У вересні 2007 року у виставковій залі КРО НСХУ була персональна ювілейна (до 50-річчя від дня народження) виставка творчих робіт митця під назвою «Полудневий ужинок», на якій було представлено 47 творів.
Богдан Васильович брав участь у Всеукраїнському фестивалі «Два береги, два крила України» (Івано-Франківськ, серпень 2005р.). Він — постійний учасник щорічних фестивалів декоративно-прикладного мистецтва «Карпатський вернісаж» (Івано-Франківськ). З 10 по 20 грудня 2005 р. представляв Україну у виставкому павільйоні м. Грас (Франція), де в його експозиції були творчі роботи різьби на дереві, писанкарства тощо. Також репрезентував гуцульське мистецтво в рамках міждержавного культурно-мистецького заходу в Польщі (2011р.). Богдан Ходан був ініціатором проведення виставки косівських митців «Автентика і час», яка з успіхом відбулася в м. Києві. У 2009 р. Б.В.Ходан відкрив домашній приватний музей-майстерню, діяльність якого заслуговує окремого висвітлення.
У 2012 р. у виставковій залі КРО НСХУ було організовано персональну виставку творчого доробку Б.В.Ходана і його талановитого сина Тараса «Від батька й до сина». Богдан Васильович представляв 55 творів, що уособлювали 55 років від дня його народження, а син Тарас, якому тоді було 23 роки, — символи літ юності, енергії, завзяття.
Б.Ходан з особливим пошануванням і любов’ю ставиться до творчої спадщини геніального українського поета і художника Т.Г.Шевченка. З натхненням і високою майстерністю митець зі Смодної виконав різьблений таріль «Заповіт нащадкам» (1989р.) і оригінальний таріль-посвяту «Сонце України», на честь 200-ліття від дня народження невмирущого Кобзаря.
Нещодавно у виставковій залі Косівської регіональної організації Національної спілки художників України експонували виставку «Осіння феєрія батька і сина». Її організували до Дня художника, який в Україні відзначали 8 жовтня, і приурочили 60-річчю Б.В.Ходана. Богдан Васильович і його син Тарас, член НСХУ, як і його батько, представили більше 70 своїх творчих робіт. Ювілейна експозиція — це спільне досягнення двох митців — батька і сина.
Іван Мисюк,
член Національної спілки журналістів України.
«Гуцульський край», №47, 24.11.2017 року