У Косові презентували відеоролики та листівки про косівську мальовану кераміку.
Захід відбувся у Косівському музеї народного мистецтва та побуту Гуцульщини (філії Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття імені Й. Кобринського).
Промоційні матеріали підготувало Міністерство культури та інформаційної політики України у партнерстві з проектом «Супровід урядових реформ в Україні», що фінансує уряд Канади та впроваджує компанія Alinea International. Ініціатива є частиною розширеної промо кампанії «Етніка: українські народні художні промисли», яку присвячено унікальності ремесел України.
Старт промоційної кампанії заплановано на вересень 2023 року. її метою є посилення позитивного іміджу України як незалежної держави зі стародавньою та автентичною культурою, згуртування громадян навколо збереження і відновлення спільної культурної спадщини всередині країни. Традицію косівської мальованої кераміки внесли до
Репрезентативного списку ЮНЕСКО нематеріальної культурної спадщини людства. Це автентичний гуцульський промисел, історія якого сягає понад трьох століть.
Листівки та відеоролики у Косівському музеї Гуцульщини презентувала команда розробників: Уляна Хром’як, Луїза Мороз (Міністерство культури та інформаційної політики України) та Леся Воронюк (письменниця, журналістка, засновниця Дня вишиванки). На захід запросили майстрів косівської кераміки, мистецтвознавців, музейників, представників творчих спілок і місцевого самоврядування.
Організатори представили три короткометражних відео українською та англійською мовами. Глядачі мали нагоду зазирнути до майстерень косівських гончарів, побачити, як шмат глини перетворюється у виріб, як наносять розпис і плекають ремесло з покоління у покоління.
У зйомках взяли участь майстри: Іванна Козак-Ділета, Орест Чорний, Ірина Заячук-Серьогіна, Оксана та Олександр Вербівські, Оксана Бейсюк, Уляна Шкром’юк, Сергій Дутка, Людмила Ухман, Михайло Сусак і Марія Гринюк — розробниця проекту культурно-мистецького центру «Дзбан», який споруджують у с. Старому Косові.
«Пишайся! І бережи українське!» — такими словами завершуються відеоролики.
Представлені на заході набори листівок містять світлини косівських керамічних виробів сучасних авторів. Листівки привертають увагу цікавим дизайнерським оформленням, їх будуть розповсюджувати безкоштовно.
Також гості зі столиці розповіли про медіа стратегію просування традиції косівської кераміки в Україні та за кордоном. Відбулося емоційне обговорення проблем і викликів сучасного гончарства.
Після завершення презентації на запрошення голови Косівської територіальної громади Юрія Плосконоса учасники заходу відвідали новостворений туристичний об’єкт «Центр карпатської культури» та розташовану у ньому гончарну майстерню Сергія Дутки.
Вікторія Яремин, завідувачка музею.
ДОВІДКА:
Промоція — це комплекс заходів і засобів, за допомогою яких громада має можливість спрямовувати інформацію про себе, про свою діяльність та потреби на різні рівні сприйняття та споживача цієї інформації. Іншими словами, завдяки промоції будь-яку територіальну громаду може почути кожен, починаючи від самих мешканці!, закінчуючи іноземними інвесторами та туристами.